duminică, 30 aprilie 2017

Prier de Brasov 2017

S-a scurs un an de Brasov. Ca vantul si ca gandul. Pana voi apuca sa scriu postarea aferenta, las mai jos un rezumat al unei luni aprilie nespus de capricioasa in Brasov, cu reintoarceri ale iernii si cu o primavara prelungita

5.04 Semi de seara

Am chef sa alerg. Alerg din ce in ce mai rar, desi e o activitate fascinanta prin logistica inexistenta, mai ales cand alergi in Postavaru si nu trebuie decat sa iti iei adidasii in picioare si sa iesi pe usa. Totusi de ceva vreme ma supara niste contracturi musculare mai jos de gambe. Si pun mereu in balans faptul ca o alergare lunga te "invalideaza" 2-3 zile, fata de o tura la fel de lunga (ca timp) pe bicicleta.

Nu aveam un plan clar in minte. Las timpul, cheful si vremea sa ma conduca. Pana la urma a iesit un semi cu urcat in Saua Tampei- Drumul Domnilor- Poiana Mica- Stejeris. E uscat, uscat. E timpul deci sa scoatem MTB-ul de la iernat.

6.04 Plimbare pe Tampa- fentand ploaia

Astazi se anunta ploaie pe seara. Plus ca trebuie sa punem sangele in miscare dupa alergarea de ieri. Asa ca ma rezum la o plimbare pe Tampa. Socotesc ca daca ma lasa ploaia sa ajung pe Tampa, la coborare merge repede. Preventiv iau si umbrela. Relativ pustiu pe Tampa. Aparent pe toti i-a speriat ploaia. Copacii infloriti se amana inca putin.

10.04 Copacii infloriti de la Holbav

Dupa Seciu, inca mai merge o cursiera. De miercuri pare sa se strice vremea, asa ca mai bine profitam acum. Ramanem la cautarile copacilor infloriti, dar mai la campie. Desenam o tura "de revenire" (poate pentru Radu) spre Holbav. Incheiem seara cu paste carbonara, pasca si struguri, la Claudia si Andrei.

Copaci "explodati" in Cristian
11.04 Kilometri chinuiti- Fantanita Dreptatii

Stoarcem tot ce se poate din serile cu vreme buna si in ciuda oboselii din picioare astazi am chef de o alergare. Plec cu gandul de a gasi o poteca de legatura, pe sub Tampa, care sa ma duca fara prea multa diferenta de nivel in Schei. Nu gasesc nimic evident si ajung sa urc in Poiana Stechil pe la Fantanita Dreptatii. Dar tot raul spre bine, caci am revelatia faptului ca poteca asta e perfecta de coborat cu MTBul. Am mai coborat pe aici de doua ori la Brasov Maraton dar nu am vazut-o niciodata cu ochii acestia. Poate pentru ca, pe atunci, petreceam mult mai putin timp pe bicicleta si in egala masura cand ajungeam la concurs pe aici, eram deja obosita, cu muschii munciti dupa coborarea lunga de pe varf.

Restul alergarii e fara istorie. Ma tarasc in continuare spre Saua Tampei, imi place portiunea spre La Iepure si apoi, cu greu fac sa se scurga poteca Curmaturii. Pe vremuri puteam mai mult si mai bine.

13.04 La fript clisa pe Coama Lunga

Vremea pare sa ne mai ofere un ragaz si astazi, asa ca punem in aplicare un gand mai vechi, un inceput timid al aventurilor din timpul saptamanii, momentan, cu ceva usurel, pe langa casa. O mana de oameni, slana buna, ceapa verde, legume si paine. Cand tocmai ne activasem si noi, linistisem stomacul si intrasem in discutii mai profunde, suntem goniti de ploaie.

14.04 Primul MTB al sezonului

E momentul sa pun in aplicare planul de a testa coborarea din Poiana Stechil spre Fantanita Dreptatii. Planul e sa cobor cu Radu, caci ma simt foarte stangace pe MTB in acest inceput de sezon. Pana la urma ajung sa cobor singura si sa ii astept pe baieti la Troita lui Oaie. Imi pun in minte sa profit de zilele cand termin la 18.00 si sa ies sa mai exersez una alta la MTB ( sa ma dau de mai multe ori pe o sectiune scurta care imi pune probleme, pana cand ii gasesc cheia).

Date: aici
In curand va trebui sa ma despart de Simplon
15.04 Maraton Medieval Medias 2017- recunoastere

O saptamana intreaga am tot stat cu mouse-ul pe prognoza tot dand refresh. Am luat la rand toate zonele tarii, ba chiar am aruncat un ochi si la vecinii moldoveni, urcainieni si sarbi, dar nimeni si nimic nu promitea 3 zile la rand cu vreme buna. In meniu pe langa oua, pasca si cozonac erau si vant, ploaie si temperaturi scazute. Doar sambata parea sa fie bine, asa ca decidem sa profitam la maxim de terenul (inca) uscat si sa ne dam de toti banii la MTB. De fapt de toate orele cu soare.

Ionut propune traseul de la Maraton Medieval Medias. Ideea ne surade.

Asa ca dimineata zile de sambata ne gaseste in parcarea din fata hotelului Binder Bubi (probabil cel mai amuzant nume de hotel din Romania) asteptandu-l pe Dan Caba care vine cu noi pentru a ne arata locurile de joaca din spatele casei.

Soarele dogoreste din plin in prima parte a zilei iar noi urmam colinele valurite printre paduri de fag proaspat inverzite, printre stane de oi, printre bujori protejati si printre copaci infloriti. Primavara e putin mai inaintata aici si probabil perioada asta e unul din momentele ideale de ajuns in zona. Vara vine de obiceu cu ceva uscaciune si cu caldura mare iar muntii sunt parca mereu mai tentanti ca podisul Transilvaniei.

Mare parte din farmecul zonei e dat si de satele vechi sasesti prin care ne conduce traseul si care sunt cel putin pitoresti. Se succed pe rand Richis, Copsa Mare, Biertan si Atel fiecare cu aceleasi stradute cu case sasesti si cu vechile biserici fortificate. In Biertan chiar asistam la o disputa teologico-filosofica intre preotul satului si un satean auto-admis pacatos despre poarta raiului, despre primul care a intrat prin ea si despre posibilitatea a te mantui doar prin credinta. Trecand peste stilul certaret al sateanului e o problema care nu e deloc simplu de rezolvat si care a carei interpretare diferita a dus la lutheranism si calvinism si la aparitia tuturor bisericilor protestante.

Dar dupa acest scurt intermezzo teologic noi ne continuam drumul manati de nori intunecati si de picaturi de ploaie ce ne fac sa ne intrebam daca nu cumva s-a inselat prognoza pentru ziua de azi. Dimineata senina si calduroasa de acum cateva ore pare undeva departe iar urcarile si coborarile se succed cu repeziciune. Si trebuie spus ca sunt destul de multe urcari care desi scurte (100-150m) sunt cat se poate de provocatoare si te fac sa-ti iesi un pic din ritmul de plimbare.

As fi foarte curioasa in schimb cum ar fi sa petreci un weekend traversand tot podisul Transilvaniei, peste dealuri, intre Sibiu si Brasov, la 2-3 zile, cu innoptat in unele din multele locuri frumoase intalnite pe drum, cu foc seara si cu Fagarasul in departare. Cine stie, poate un unul din urmatoarele weekenduri cu vreme senina.

Date: aici
Prin padurile verzi de fag
La marul de la rascruce de drumuri
Biertan
Poate una din cele mai frumoase vederi asupra bisericii fortificate
Desupra Mediasului
Cu Fagarasul la orizont
17.04 Alergata de caini pe Dealul Melcilor

O alergare prin oras, dupa ploaie. Pe Dealul Melcilor nu am fost niciodata de cand ne-am mutat in Brasov. Adidasii mei de asfalt nu sunt cea mai fericita combinatie pentru potecile alunecoase din spatele dealului insa imi pun capac 3 javre care erau cat pe ce sa ma trimita la judetean in cautarea antirabiculului.

18.04 Bancuta

O ultima zi cu vreme buna inainte de frontul cu aer polar ce sta sa cotropeasca Brasovul pentru urmatoarele 3 zile (cu repercursiuni o saptamana intreaga asupra activitatilor noastre de timp liber). Renunt la cursiera caci era prea frig si iau MTBul. O tura de placere pe Valea cu Apa-Bancuta-Saua Tampei- La Iepure-Curmatura-Dobrogeanu Gherea. Fara graba. Repetand unele bucati care nu mi-au iesit din prima, notandu-le in minte ca data urmatoare sa ma dau aici cu SPD-urile prinse.

Copacul inflorit asteptand urmatoarea ninsoare

Intre timp, pentru cateva zile, a revenit iarna
22.04 Cautand soarele pe langa Ploiesti

La Brasov se alearga prin zapada pana la genunchi. Radu, ca orice om normal, s-a dus la schi in cautarea pulverului de vis. Eu insa prefer soarele si bicicleta, asa ca impreuna cu Vali si Muha, dam o tura pe langa Ploiesti. Pana la urma s-au strans cam 130 kilometri si 2 prajituri bune in Campina :).

By Vali, la inceputul urcarii pe Seciu

23.04 Train with CGN-Sweet Spot Passo Falzarego

La Brasov ploua. Sau cand nu ploua e vreme mohorata. Sunt lipsita de chef si inspiratie, mai ales ca saptamana ce urmeaza se anunta vreme buna de la un capat la altul. Asa ca pot sa iau cu inima impacata o zi de semi-pauza, chiar daca e duminica. Fac totusi niste exercitii cu kettlebell-ul si ma dau o ora pe trainer, un antrenamen de sweet spot pe urcare spre Passo Falzarego.

24.04 Ud dar mega fun. Alergare pe Tampa

E inca frig pentru cursiera. Bine, ca si pe Tampa e inca zapada pentru alergat, dar prefer putina udatura la picioare, decat frig in tot corpul. Asa ca iesim la alergat. Nu am prea multa tragere de inima sa plec de acasa, dar cand ma uit pe fereastra si vad ce lumina frumoasa e, imi zic caci cheful mai vine si mancand, pardon, alergand. Iese o tura faina cu urcat in Saua Tampei-Poiana Stechil- si coborat pe la Fantanita Dreptatii. Coborarea a fost foarte faina. Zapada suficienta cat sa dai drumul la picioare in voie, dar suficient de moale cat sa ai priza buna. Mi-am luat si 2 trante, dar fac parte din joc. Dupa mini-concediul de 1 mai, sper sa fie din nou uscat pentru MTB.

25.04 Prima Poiana cu Felt-ul

Nu am inspiratie, bate vantul, asa ca ma rezum la o urcare in Poiana. Merge bine. Un nou PB desi nu m-am chinuit pentru el.

26.04 Poiana si Holbav cu baietii

Astazi baietii ma scot la plimbare. Initial aveam de gand sa merg spre Pasul Bratocea, dar ma corupe Radu sa merg cu ei. A iesit pana la urma o tura faina de 60 km.

27.04 Magura Codlei- descoperiere

Astazi termin la 17.00, dar nu ma invrednicesc sa plec decat la 17.30. Mai pierd o groaza de timp prin Codlea, cautand strada potrivita care sa ma duca in zona Maial, astfel ca reusesc performanta sa plec abia pe la 18.30 in tura. Fiind insa primul contact cu Magura Codlei, e bun orice, oricat de lung. Inceputul nu imi place, drumul fiind mancat de urmele motoarelor, dar cand mai creste panta si se ingusteaza poteca incepe sa devina placut. Urcusul pana pe Magura Codlei e numai bun pentru o dupa-amiaza dupa program, si o excelenta variatie la Tampa. Culorile sunt sterse, insa in capul meu se deseneaza putin geografia locului, descopar alte poteci care ma fac curioasa si care se cer explorate in viitor, posibile variante de MTB si o poiana faina la orizont, buna pentru o aventura de mijlocul saptamanii. Una peste alta nu regret experienta si curiozitatea si stiu ca voi mai reveni in zona.